Menu Sluiten

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Wat voor kleding moet mijn kind aan?

Uw kind is de hele dag buiten. Ook bouwen ze hutten. Geef ze dus oude kleding aan, die vies mag worden.

Let vooral ook op de schoenen van uw kind: we raden stevige schoenen aan met een dichte bovenkant. Gympen, sneakers en bergschoenen zijn goed. Liever geen rubberlaarzen, aangezien deze lastig uitgaan als het kind onverhoopt in een spijker staat. Sandalen, slippers en crocs worden met klem afgeraden.

Ten slotte is het uiteraard raadzaam om naar het weer te kijken. Kans op regen? Geef regenkleding mee. Is het niet zo warm? Geef warme kleding mee.

Wat is het thema van dit jaar?

Het thema van 2023 maken we begin van de zomer bekend!

Wat doen jullie bij extreem weer?

Van de meeste weersomstandigheden hebben we op het eiland geen last. Onder de bomen is het altijd wat koeler dan op de vaste wal. Ook bieden de bomen beschutting tegen regen en hebben we grote tenten staan. We houden de actuele weersvoorspellingen goed in de gaten en passen ons programma wat aan op het weer.

In zeer extreme gevallen kunnen we uitwijken naar het fort vlakbij en zullen we alle ouders bellen. Dit is echter nog nooit voorgekomen in ruim 50 jaar Vestingeiland!

Het grootste probleem bij regen is dat uw kinderen koud en nat worden. Bij deze willen we u dan ook vragen om in geval van regen uw kind droge, warme kleren en regenkleding mee te geven.

Wanneer is het Vestingeiland eigenlijk?

Het Vestingeiland wordt altijd gehouden in de laatste twee weken van de zomervakantie van regio Noord. In 2023 is het Vestingeiland van 21 t/m 25 augustus (week 1) en van 28 augustus t/m 1 september (week 2).

Moet ik mijn kind lunch meegeven?

Ja, lunch (inclusief wat te drinken) nemen kinderen zelf mee. Wij zorgen voor limonade en een snoepje bij de andere pauzemomenten (in ochtend en middag).

Mijn kind is een jas/gereedschap/iets anders verloren. Waar kan ik dat terugvinden?

Tijdens het Vestingeiland verzamelen we alle gevonden voorwerpen bij de keukentent. Uw kind kan daar dagelijks komen kijken of zijn/haar kwijtgeraakte eigendom gevonden is. Tijdens de kermis op vrijdagavond staat er een grote kar met alle gevonden voorwerpen. Hier kunt u zelf tussen kijken of u het kan vinden. Het is uiteraard erg handig om vooraf alle kleding en gereedschap van een naam te voorzien.

Mijn kind heeft ADHD/autisme/diabetes/allergieën etc. Kan hier rekening mee gehouden worden?

U kunt uw kind uiteraard gewoon aanmelden. Bij het inschrijven kunt u bij opmerkingen invullen waar wij op moeten letten. Indien gewenst koppelen we een leiding aan uw kind, zodat hij/zij wat extra begeleiding krijgt.

Mag je ook komen als je niet uit Naarden of Bussum komt?

Ja hoor, je bent van harte welkom!

Hoeveel leiding is er aanwezig op het Vestingeiland?

We zorgen ervoor dat we elke dag ruim 30 vrijwilligers rond hebben lopen.

Hoeveel kinderen zijn er op het Vestingeiland?

We kunnen per week 250 kinderen plaatsen.

Hoe oud zijn de kinderen die meedoen met Vestingeiland?

Het Vestingeiland is voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar. Dit komt overeen met groep 5 tot en met groep 8. Om vroege en late leerlingen niet te benadelen, laten we kinderen toe die: ná de zomervakantie naar groep 5 gaan, of vóór de zomervakantie in groep 8 zitten.

Hebben jullie nog ergens hulp bij nodig?

Vestingeiland draait op vrijwilligers. Als u persoonlijk of met uw bedrijf denkt een bijdrage te kunnen leveren aan het Vestingeiland, dan horen wij dat graag. We zijn altijd op zoek naar nieuwe enthousiastelingen, sponsoren of hulp op een andere manier. U kunt contact zoeken met info@vestingeiland.nl.

Vragen over inschrijving en loting

Wanneer krijgen we het pasje?

Vóór 1 juni krijg je bericht over de loting. Uiterlijk 2 weken voor het begin van het Vestingeiland worden de pasjes verstuurd.

Wanneer krijg ik te horen of mijn kind wel of niet ingeloot is?

De inschrijving sluit ieder jaar op 30 april. Wij starten daarna zo snel mogelijk met de loting en de verdere afhandeling (pasjes maken, etc.). Iedereen krijgt vóór 1 juni per e-mail bericht. Voor 1 juni bellen of mailen over de uitslag heeft geen zin!

Wanneer kan ik mijn kind inschrijven voor het Vestingeiland?

De inschrijfperiode voor het Vestingeiland is van 1 april tot en met 30 april. Inschrijven kan via deze website. Op 1 april wordt de inschrijflink geactiveerd.

Moet je je kind verplicht in een groepje opgeven?

Nee, dat is niet verplicht. Inschrijven in een groepje zorgt ervoor dat alle kinderen in het groepje samen worden ingeloot of samen worden uitgeloot. Inschrijven in een groepje betekent overigens niet dat de kinderen op het eiland ook perse in dat groepje een hut moeten bouwen. Dit staat los van de loting.

Mijn kind kan niet komen. Mag ik nu een broertje/zusje/vriendje het pasje geven?

Helaas is dit niet mogelijk. De deelnemerspasjes zijn op naam. Het is niet toegestaan om dit aan een ander kind te geven of door te verkopen.

Het is erg belangrijk om de gegevens van het juiste kind in te vullen bij aanmelding. Onjuiste gegevens, of het eiland betreden met een pasje van een ander kind, betekent dat je kind mogelijk niet verzekerd is bij ongelukken. Wij hebben een verzekering afgesloten voor alle kinderen op het eiland en geven een lijst door van deelnemende kinderen. Als achteraf blijkt dat er gefraudeerd is met persoonsgegevens, kan de verzekeringsmaatschappij besluiten om niet over te gaan tot uitkering.

Als het ingeschreven kind niet kan komen, verzoeken wij je vriendelijk om het pasje samen met een kort briefje aan ons te retourneren. Indien je dit voor 15 juni doet, krijg je van ons het inschrijfgeld (min € 7,50 administratiekosten) teruggestort.

Mijn kind is uitgeloot voor het Vestingeiland, sta ik nu op een wachtlijst?

Nee. Aangezien de wachtlijst in het verleden nooit is gebruikt, is deze enkele jaren geleden afgeschaft.

Mijn kind is ingeloot maar kan toch niet komen. Wat nu?

We verzoeken je vriendelijk je kind per mail af te melden. Indien je dit voor 15 juni doet, krijgt je van ons het inschrijfgeld (min € 7,50 administratiekosten) retour.

N.B. De pasjes zijn op naam. Het is niet toegestaan om dit pasje aan een ander kind te geven of door te verkopen.

Kan mijn kind nog van week wisselen?

Helaas, dit is niet mogelijk. Na de loting zitten beide weken helemaal volgeboekt. Verzekeringstechnisch kunnen we hier na de loting niets meer aan veranderen; de namen van de deelnemende kinderen zijn dan al doorgegeven.

Is mijn kind ingeschreven?

Na inschrijving via de website ontvang je altijd een bevestigingse-mail. Heb je deze e-mail niet ontvangen, kijk dan eerst in de spambox. Vaak komen de e-mails daar terecht. Nog steeds geen mail? Neem dan contact op via inschrijving@vestingeiland.nl.

Ik heb mijn kind ingeschreven via de site, maar ik heb geen bevestigingsmail gekregen. Hoe kan ik dit oplossen?

Dit gebeurt regelmatig, zo lijkt het dan, maar meestal blijkt dat de mail onderschept is door uw spamfilter. Ons advies is dan ook om eerste even in uw spam-map te kijken of de mail daar niet is beland. In principe wordt de mail binnen een minuut afgeleverd. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van uw mailinstellingen.

Ik heb geen directe inschrijflink ontvangen. Kan ik me nu gewoon inschrijven via de site?

Wij versturen één dag voor de officiële inschrijfdatum een e-mail naar ouders van kinderen die eerder zijn geweest met daarin een directe inschrijflink.

Met deze link kunt u zich inschrijven met de gegevens die bij ons bekend zijn. Het gebruik van de directe inschrijflink geeft geen voorrang bij de plaatsing voor het Vestingeiland.

Mocht je deze link niet hebben ontvangen, schrijf je dan gewoon opnieuw in via deze website.

Ik ben het pasje kwijtgeraakt. Hoe krijg ik een nieuwe?

Neem contact op via inschrijving@vestingeiland.nl. Zij kunnen je verder helpen.

Hoe werkt de betaling van het inschrijfgeld?

Bij het aanmelding geef je een eenmalige incasso aan de Stichting Vestingeiland af om het inschrijfgeld te mogen innen.

Hebben kinderen uit Naarden voorrang bij de loting?

Nee, wij hanteren geen verschil meer tussen kinderen uit Naarden en andere plaatsen. Dit betekent dat iedereen evenveel lotingskansen heeft en hetzelfde inschrijfgeld betaalt.

Er is iets misgegaan met de inschrijving/de loting/de groepjes/de pasjes. Hoe kan ik dit oplossen?

Neem even contact op via inschrijving@vestingeiland.nl. Zij kunnen je verder helpen.